Amikor létrehozunk egy arculati formát, és irányt az adott vállalkozásnak, nem elég csupán a forma. A szín néha még ennél is fontosabb tud lenni.
A hangulatunkat és döntéseinket, sőt még a gondolatainkat is a legtöbb esetben az érzékeink által felvett információ határozza meg. Ez a szaglás, a tapintás, a hallás, ízlelés, és a látás.
Az első érzék ebből, amit a leendő vásárlód használni fog az a látás (megj: vannak azért kivételek: például pékség, cukrászda, halpiac, sertéstelep stb. - de ott is a látás fog előbb utóbb dominálni) Ebből ami még a formánál is hamarabb eljut az agyhoz pedig nem más, mint a szín.
A színeknek hihetetlen hatása tud lenni az érzelmekre, ezért nem mindegy milyen színkombinációt választasz a leendő vállalkozásod számára. Azért írom, hogy kombináció, mert a színek különféle kombinálásával is más más hatást érhetünk el.
Grafikai szempontból általában nem szoktunk 2-3 főszínnél többet használni ( persze az más, ha eleve a szivárvány mondjuk a téma) Ennek az az oka, hogy egyrészt a túlzott "színorgia" giccses hatást és túlzsúfoltságot kelthet, mellette pedig képes félreinformálni a leendő vevőt is, továbbá elviszi a hangsúlyt másfelé.
Tehát mik a színválasztás alapszabályai egy cég/termék arculatánál?
- 2-3 színnél ne álljon többől, és mindegyik harmonikusan kombinálható legyen egymással.
- az árnyalatok tükrözzék a vállalkozás profilját
- bevett szokás, hogy van egy, vagy kettő fő szín, és ahhoz válogathatunk u.n. kiegészítő színeket, amik nem jelennek meg folyamatosan minden felületen, csak akkor ha arra szükség van.
- A fekete és a fehér nem számít grafikai értelemben színnek, ezért egy fekete- fehér dizájnnal rendelkező arculatnál ( például az IMP Design) pluszban nyugodtan válogathatunk még 2-3 kiegészítő színt. - Nekünk is van egyébként, de nem mindig jelenik meg, csak a szükséges felületeken.