A legismertebb márkák emblémái végtelenül redukáltak ( jó talán pár márkát leszámítva - például a Coca Cola vagy a Starbucks logóját, van azért pár kivétel), és látszatra egyszerűek - de csak látszatra.
Íme pár tipp arra (dióhéjban), hogy milyen irányba haladj, ha saját magad szeretnéd megálmodni az emblémád:
- minden felületen és méretben meg kell állja a helyét ( nyomtatás, online, offline, fa fém, hímezve stb.) mert nem tudhatod 4 év múlva milyen terméket vezetsz majd be a márkádon belül.
- önálló emblémaként, de szöveggel is érvényesüljön. - vagyis akkor se keverjék össze máséval például, ha nincs hozzá szöveg.
- ne legyenek túl véknyak a vonalak, és ne legyen kuszaság hatása.
- ne legyen túlzsúfolt, színben sem: egyszínűben is mutatnia kell.
- ne legyen félrevezető az embléma (mondjuk egy férfi ruházattal foglalkozó cégnek nem szerencsés női cipős emblémát készíteni)
- legyen letisztult, egyedi, "szembeégetős". - néha egészen egyszerű formákkal lehet ezt elérni, na persze a megfelelő branding is rádob, tehát egy oda- vissza hatás mindenképp szükséges.
- stílusában, kinézetében passzoljon a termékekhez - pont úgy, ahogy egy ruha megy az ember alakjához.
ÖSSZEFOGLALVA: legyen felejthetetlen, összetéveszthetetlen. Minden felületen, és minden megjelenésében.